Iloista liikkumista

Aikuisille

Tervetuloa Tempon aikuisten tunneille!

Seuran tunnit ovat laadukkaita ja monipuolisia ja niitä vetävät koulutetut ammattilaiset/ammattimaiset ohjaajat. Tuntiselostuksista löydät kuvaukset tuntien sisällöistä.

Pidätämme oikeuden lakkauttaa tunnin, mikäli kävijöitä on kahdella peräkkäisellä tunnilla 5 tai vähemmän. Muutokset viikko-ohjelmiin kauden aikana ovat mahdollisia.

Seura ei korvaa yksittäisiä siitä johtumattomia liikuntasalien peruutuskertoja!

Jäsenet eivät ole vakuutettuja seuran kautta, joten huolehdithan vakuutusturvastasi.

Toimimme Suomen hallituksen linjausten ja sääntöjen mukaisesti  COVID-19-tartuntatautiepidemian aikana.

Tästä voit lukea kuinka seura on varautunut koronavirusepidemiaan ja kuinka harrastusmaksujen palautusten kanssa toimitaan mikäli kausi keskeytyy.

Syyskausi alkaa maanantaina 23.8. ja päättyy sunnuntaina 12.12.
Huom! Tunteja ei ole syyslomaviikolla (43) 25. – 31.10.2021.

Maksuaika
Aikuisten kortit tulee maksaa ennen osallistumista ensimmäiselle tunnille.

Kortti
Nouto toimistolta: Saat noutaessasi liikuntakortin
Lasku: Sinulle toimitetaan sähköinen liikuntakortti (ei koske 15-kerran korttia, se on aina noudettava toimistoltamme.) Sähköiset kortit toimitetaan tilaajan sähköpostiin ennen kauden alkua tai kauden alettua viimeistään viikon päästä tilauksen teosta.

Laskutamme kaikilta harrastajilta jäsenmaksun 15€ kerran toimintakauden 2021-2022 aikana.

Jos jumppaat säännöllisesti kertamaksulla, maksathan jäsenmaksun (15€) Hoika -jäsenrekisterijärjestelmässämme. Saat sähköisesti jäsenkortin. Mikäli jumppaat satunnaisesti kertamaksulla, ei jäsenmaksua tarvi maksaa.

Tempo kuuluu Olympiakomitean aikuisten Tähtiseura-laatuohjelmaan.

Olympiakomitea tukee suomalaisen urheilun seuratoimintaa ja kehittämistä. Tähtimerkki on myös lupaus laadusta ja on osoitus modernista, ketterästä ja inhimillisestä toimintatavasta, joka sopii kaikille liikkujille.

Tuntikuvaukset

Tehotreeni

Vahvistavia ja terveyskuntoa kehittäviä tunteja. Kohtuullisen kuormittavaa jumppaa, joka kohentaa kestävyyttä ja/tai lihaskuntoa. Sopii jonkin verran liikkuneille. Osalla tunneista käytetään musiikkia tukena.

  1. Ikiliike lihaskunto

    Tehokas tunti, jossa hyödynnetään vaihtelevasti oman kehon painoa sekä eri välineitä. Ei vaikeita askelsarjoja. Hymy ja hiki on taattu! Sopii kaiken kuntoisille, sillä ohjaajan avustuksella liikkeitä on helppo muokata itselle sopiviksi. Tunnilla harjoitetaan toimintakyvyn kannalta tärkeitä lihasryhmiä.

    Tunnin kuormittavuus: keskitaso

  2. Kunnon naiset

    Keskitempoinen, aikuisille harrastajille sopiva kuntojumppatunti. Tunti koostuu alkulämmittelystä, aerobisesta osuudesta, perusteellisesta lihaskunto-osuudesta, sekä pidennetystä loppuvenyttelystä. Joskus tunnilla myös keppijumppaa.

    Tunnin kuormittavuus: keskitaso-raskas

  3. Kahvakuula

    Tempon kahvakuulatunti on toiminnallista harjoittelua kahvakuulalla. Tunti koostuu sekä aerobisen kestävyyden että lihasvoiman harjoittelusta sopivassa suhteessa, kehon syviä lihaksia unohtamatta. Tunti sopii niin naisille kuin miehille. Tempolla on kahvakuulia omasta takaa, mutta voit toki tuoda myös oman kuulan mukanasi tunnille.

    Tunnin kuormittavuus: raskas

  4. Lihaskunto

    Tehokas tunti, jossa hyödynnetään eri välineitä (kepit, pilatespallot, käsipainot, kuminauhat jne.). Ei vaikeita askelsarjoja. Hymy ja hiki on taattu! Sopii kaiken kuntoisille, sillä ohjaajan avustuksella liikkeitä on helppo muokata itselle sopiviksi. Tunnilla harjoitetaan toimintakyvyn kannalta tärkeitä lihasryhmiä.

    Tunnin kuormittavuus: keskitaso

Kehonhuolto

Huoltavia ja hyvinvointia lisääviä tunteja. Kevyehköjä ja palauttavia tunteja, jotka kohentavat liikkuvuutta, liikehallintaa ja tukilihasten voimaa. Sopii aloittelijoille ja aktiiviliikkujille. Musiikkia käytetään taustalla tai liikkeiden tukena.

  1. Pilates

    Pilates vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia ja syventää hengitystä. Harjoitukset parantavat ryhtiä ja kehon kokonaisvaltaista hyvinvointia. Pilates on hellävaraista liikuntaa joka sopii kaikenikäisille ja kuntoisille liikkujille.

    Tunnin kuormittavuus: kevyt-keskitaso

  2. Ikiliike tasapainojumppa

    Kevyt tunti, jossa hyödynnetään vaihtelevasti eri välineitä. Tunnin tehoa voit itse säätää liikevariaatioiden avulla. Liikkeissä on vaikeampi ja helpotettu versio. Ohjaaja opastaa ja neuvoo oikeiden liiketekniikoiden löytämiseen. Tunnilla jokainen tekee oman kunnon ja taidon mukaan. Sopii kaiken ikäisille sekä myös apuvälineitä käyttäville.

    Tunnin kuormittavuus: kevyt

  3. Kehonhuolto

    Tunnilla keskitytään kehon hallintaan: aktivoidaan syviä lihaksia, avataan nivelten liikeratoja ja venytellään. Tätä hyvänolon tuntia tarvitsevat kaikki liikkujat kehonhuoltoon.

    Tunnin kuormittavuus: kevyt

  4. äijäjumppa

    Miesten oma tunti.

    Jumppa aika on jaettu kahteen noin 2 kuukauden jaksoon.
    1. jakso: Kehon tasapaino, liikkuvuus ja liikkeenhallinta. Näillä luodaan pohjaa harjoittelulle.
    2. jakso: Teho sisältäen nopeuden ja voiman kehittämistä jolla saadaan tehoa liikkumiseen.
    Jaksojen pituudet siis noin 2kk, jaksojen pituuksia voidaan säätää osallistujien tuntemuksien pohjalta.
    Jumppa sopii kaikille omasta hyvinvoinnistaan ja kunnostaan kiinnostuneille miehille.

    Tunnin kuormittavuus: kevyt-keskitaso

  5. Yin jooga

    Yin jooga on hiljaista, syvää ja paikallaan oloon keskittyvää joogaa. Harjoitus vapauttaa jännityksiä ja edistää selkärangan ja lantion liikkuvuutta sekä rauhoittaa hermostoa. Yin jooga sopii kaikille lähtötasosta riippumatta.

    Tunnin kuormittavuus: kevyt

Tanssitreeni

Energisoivia, kehoa ja mieltä virkistäviä tunteja. Kohtuullisen kuormittavaa jumppaa, joka kohentavat kestävyyttä, liikehallintaa ja koordinaatiota. Koreografisesti muita tuntityyppejä haastavampi. Musiikilla on keskeinen rooli tuntien sisällössä.

  1. Zumba

    ZUMBA-tunti on vauhdikas ja hauska fitness-tanssitunti latinorytmien tahdissa. Tanssityylejä ja rytmejä, joita tunti sisältää ovat merengue, cumbia, reggaeton ja salsa. Näiden perusrytmien lisäksi tunnilla voi olla esim. belly dancea, sambaa, flamencoa, poppia tai mitä tahansa ohjaaja tunnille keksiikään.

    Vaikka kyseessä on tanssillinen tunti niin et tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta, koska ZUMBA-tunti ei sisällä vaikeita koreografioita. Ja parasta on se, että jokainen tanssii omalla tyylillään! Tällä tunnilla koko kroppa liikkuu ja hiki virtaa! Silti koko tuntia ei mennä täysillä vaan ZUMBA on intervallityyppistä harjoittelua, jolloin rauhallisemmat kappaleet vaihtelevat reippaampien kappaleiden kanssa laskien sykettä välillä vähän alemmas.

    Koska kyse on fitness-tanssitunnista, on tanssillisten osien sekaan lisäilty lihaskestävyyttä parantavia liikkeitä, esimerkiksi kyykkyjä ja käsivarsien lihaksia parantavia liikkeitä. Lisäksi tunti sisältää jonkin verran hyppyjä ja käännöksiä. Näitä liikkeitä voi tehdä kevennetysti tai jättää kokonaan pois. Muutenkin jokainen voi liikkua tunnilla juuri oman kuntotasonsa mukaan, joten ZUMBA sopii kaiken tasoisille kuntoilijoille. Jokainen tunti alkaa lämmittelyllä ja loppuu viilentelyyn rauhallisemman musiikin tahtiin liikkuen ja vähän venytellen.

    Tunnin kuormittavuus: keskitaso-raskas

  2. Lavis® -lavatanssijumppa

    Uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä

    Tunnin kuormittavuus: keskitaso-raskas

Aikuisten viikko-ohjelma

HUOM! Aikataulun muutokset ovat mahdollisia.

MAANANTAI
Vahteron koulu

18.00-19.30 Kunnon Naiset / Maarit

TIISTAI
Kalliosuojan peilisali

17.30-18.30 Yin jooga / Hanna

KSAOn urheiluhalli
18.30-19.30 Kahvakuula / Riikka

Kuusankosken keskustan koulu
19.00-20.00 Äijäjumppa / Arttu

KESKIVIIKKO
Kouvola-talo

13.00-13.45 Ikiliike Tasapainojumppa / Sanni
13.45-14.30 Ikiliike Lihaskunto / Sanni

Kuntotalo
15.15-16.00 Killan jumppa / Marja Pe ja Sirkku

Kalliosuojan peilisali
18.30-19.30 Zumba / Siru

TORSTAI
Lehdokki

18.00-19.00 Kehonhuolto / Hanna

Kalliosuojan peilisali

18.00-19.00 Lihaskunto / Marja Pu

PERJANTAI
Kouvola-talon tanssisali

11.00-11.45 Lihaskunto / Maarit
11.55-12.40 Kehonhuolto / Maarit

Kuntotalon peilisali
18.30-19.30 Lavis / Marja Pu

SUNNUNTAI
Kouvola-talon tanssisali

18.15-19.00 Pilates – kehonhuolto / Piia